L’article de la competència literària de Teresa Colomer, mostra l’evolució que des dels anys 70 fins l’actualitat ha fet l’escola envers l’adquisició de la competència literària dels alumnes.
El principal objectiu dels docents és el de formar uns lectors competents, desenvolupant en els seus alumnes la capacitat d’entendre i gaudir dels textos. L’article parla també de l’evolució de la literatura infantil, la qual ha anat adquirint importància al llarg del temps en el món de l’educació. Varis estudis confirmen que els contes infantils contribueixen a estimular la maduració afectiva dels més petits. Altres estudis també destaquen la influència dels contes infantils per a la bona adquisició de la lectoescriptura.
Per últim, l’autora de l’article facilita unes eines per ajudar al docent a desenvolupar la competència literària dels seus alumnes. Alguns d’aquests recursos són: familiaritzar als nens amb la lectura literària; utilitzar textos amb elements de suport per tal d’augmentar les capacitats interpretatives dels nens; crear un context educatiu de construcció compartida, ja que la interacció entre la lectura individual i el comentari públic l’enriqueix i en facilita la comprensió; proposar activitats de comprensió lectora; etc.
—————